USF Product №3. Конспект лекції на тему RoadMap

November 9, 2021

4 листопада Український фонд стартапів провів онлайн лекцію освітнього курсу USF Product, яка присвячена RoadMap. Спікерами виступали Senior Product Manager в Vimeo Олег Свірський, Head of Wix POS в Ukraine Product Guild Lead Наталія Заславська і Senior Product Managers у компанії Railsware Юлія Романенкова та Олексій Янчук. Олег Свірський одночасно здійснював модерацію заходу.

Нижче наводимо ключові тези їх виступів у письмовому вигляді. Повний запис вебінару можна переглянути на каналі ютуб за цим посиланням.

«Перетворення візії в дорожню карту»

Розповідає Олег Свірський, Senior Product Manager в Vimeo

Все починається з дослідження користувачів. Ви створюєте продукт для задоволення потреб клієнтів на основі бачення компанії та ринкових можливостей. Одна з головних задач — знайти «правильні» проблеми, визначити їх кількісно та знайти правильні рішення в тому порядку, який найбільше та найкраще підходить до ситуації на ринку. В теорії це виглядає просто: ви намагаєтесь зрозуміти проблему юзера, шукаєте вирішення, тестуєте різні варіанти, гіпотези, міряєте метрики. Якщо все успішно, вуаля, у вас профіт – класний продукт. Але насправді: правильні та корисні роадмапи виникають тоді, коли у вас є чіткі цілі.

Ієрархія візії, цілей та розвитку:

  1. Глобальна візія (те, як ви виникаєте світ у майбутньому. Скажімо, через 5 років. Наприклад, за версією Ілона Маска, людство буде міжпланетним видом)
  2. Візія компанії/продукту (якими вони будуть за умови такого майбутнього)
  3. Цілі компанії
  4. Стратегія
  5. Roadmap: ініціативи, релізи, особливості, великі задачі (epics), stories. Тобто, конкретний план дій по крокам.

КЕЙС Vimeo Record

  1. Візія компанії – відео найбільш потужний інструментом для виявлення людини.
  2. Ціль компанії – уможливити створення професійного відео для будь-кого
  3. Ціль для продуктів підприємств – стати єдиним корпоративним рішенням для відео в сфері підприємств
  4. Ціль продукту Vimeo Record  – стати щоденним інструментом комунікації в корпоративному сегменті.

Навіщо це стартапу?

Функції роадмапу:

  • Дають відповідь на питання «Як?» і «Чому?» ми розробляємо продукт.
  • Як те, що ми робимо в проміжок часу допомагає нам втілити стратегію та наблизитися до візії.
  • Роадмап показує історію.
  • Це комунікаційний інструмент для інвесторів (пояснювати ваш прогрес), партнерів (пояснювати що саме робити та в які строки), користувачів (обіцяти що буде наступним), команді (правильно розподіляти задачі та йти до цілей).

 Роадмап

  • Утримує фокус (а не тонути у вирі ідей)
  • Узгоджує цілей команди
  • Показує загальну картину
  • Пояснює історію
  • Об’єднує різні сторони проекту
  • Допомагає планувати ресурси
  • Утримає мотивацію в команді

Як може виглядати?

  • На основі функцій (хто над чим працює, АЛЕ не пояснює цінність та результат)
  • Тематичний (командний, продуктовий, по різним видам бізнесу: для зросту, для дизайну)
  • За цілями

Професійні поради

  • Не існує 1 єдиного роадмапу для всіх
  • Роадмап – живий організм, який еволюціонує разом з тим, як ви отримуєте інформацію з ринку, що говорять ваші клієнти
  • Починайте з формулювання візії, яким бачите свій ідеальний продукт, а тільки після цього декомпонуйте та визначайте те, чого не вистачає
  • Комунікуйте роадмап всім та регулярно
  • Робіть роадмап легким та простим для пояснення

Максимальний термін планування – 6 місяців. Краще – на квартал. Інакше продукт може стати не актуальним.

«Як оцінювати ідеї і розставляти пріоритети у своєму роадмапі»

Розповідають Юлія Романенкова та Олексій Янчук, Senior Product Managers у компанії Railsware

 

З чого почати?

  • Не нехтувати дослідженнями та аналізом
  • Використовувати фреймворки
  • Робити роадмап практичним

Фреймворк BRIDGeS від компанії Railsware – універсальний та прикладний

Як це працює: кейс Uber, якби вони використовували BRIDGeS

Опис проблеми

Виявити всі ключові суб’єкти (всі сторони, які так чи інакше відносяться до вашого продукту або на його впливають): водій, пасажир, компанія Uber. Обдумати проблеми, які ви можете вирішити. Впевніться, що проблеми реальні.

Опис проблеми:

  • Benefits: Переваги *зелені картки
  • Risks: потенційні ризики *жовті картки
  • Issues: наявні проблеми *червоні картки
  • Domain knowledge: те, що потрібно мати на увазі – особливі умови, додаткова інформація про суб’єкти чи контекст в цілому *фіолетові картки
  • Goals: цілі, очікувані результати від майбутнього рішення *блакитні картки

Пріоритизація

Розставте пріоритети з різних точок зору та разом, як команда:

  • MUST HAVE проект неможливий без цього
  • SHOULD HAVE повинно бути в довгостроковій перспективі
  • COULD HAVE недорогі налаштування
  • WON’T HAVE повернемося до цього в кращі часи 

Наприклад, пасажиру не пріоритет колір машини

Варіанти рішень

Наприклад: універсальний додаток для всіх, окремий для пасажирів та водіїв. 

Epics: як розбити велику задачу на менші блоки та завдання

Mapping: на кожну проблему є якесь рішення та навпаки

Рішення – створення роадмапу всією командою. Всі картки розміщені в потрібному порядку. У вас є чіткий план дій

Декілька лайфхаків:

  • Діджиталізуйте план втілення та регулярно його переглядайте
  • До роадмапу має бути довіра у всіх. Це інструмент, який вас супроводжує на всьому шляху. Інвестуйте час в глибокий аналіз та розбивку
  • Не вносьте зміни хаотично

«PRODUCT SCOPING»

Розповідає Наталія Заславська, Head of Wix POS в Ukraine Product Guild Lead

Стратегія виходить із дослідження користувачів. Далі формулюємо візію та стратегію. Без довгострокового бачення – неможливо. Починайте з потреби, яку задовольняє продукт. Чітко визначте наміри своїх користувачів. Намір користувача – це його очікування від продукту та очікувана поведінка.

Scoping & Phasing (аналітичне дослідження та поетапна реалізація)

  • Менше – більше!

Зробіть мінімум, викиньте все непотрібне. Краще продукт класної якості, який буде відповідати конкретній потребі

  • Не робіть здогадок. Ви маєте бути впевнені як саме користувачі будуть використовувати продукт, які конкретні функції вам потрібно буде додати в майбутньому

Scoping – це НЕ реалізація поганого, не функціонального продукту.

Scoping – це реалізація продукту, який вирішить конкретну проблему користувача, використовуючи найкращі практики дизайну та де є простір для поступових змін, базуючись на реальних відгуках користувачів.