USF Product №3. Конспект лекції на тему RoadMap

4 листопада Український фонд стартапів провів онлайн лекцію освітнього курсу USF Product, яка присвячена RoadMap. Спікерами виступали Senior Product Manager в Vimeo Олег Свірський, Head of Wix POS в Ukraine Product Guild Lead Наталія Заславська і Senior Product Managers у компанії Railsware Юлія Романенкова та Олексій Янчук. Олег Свірський одночасно здійснював модерацію заходу.
Нижче наводимо ключові тези їх виступів у письмовому вигляді. Повний запис вебінару можна переглянути на каналі ютуб за цим посиланням.
«Перетворення візії в дорожню карту»
Розповідає Олег Свірський, Senior Product Manager в Vimeo
Все починається з дослідження користувачів. Ви створюєте продукт для задоволення потреб клієнтів на основі бачення компанії та ринкових можливостей. Одна з головних задач — знайти «правильні» проблеми, визначити їх кількісно та знайти правильні рішення в тому порядку, який найбільше та найкраще підходить до ситуації на ринку. В теорії це виглядає просто: ви намагаєтесь зрозуміти проблему юзера, шукаєте вирішення, тестуєте різні варіанти, гіпотези, міряєте метрики. Якщо все успішно, вуаля, у вас профіт – класний продукт. Але насправді: правильні та корисні роадмапи виникають тоді, коли у вас є чіткі цілі.
Ієрархія візії, цілей та розвитку:
- Глобальна візія (те, як ви виникаєте світ у майбутньому. Скажімо, через 5 років. Наприклад, за версією Ілона Маска, людство буде міжпланетним видом)
- Візія компанії/продукту (якими вони будуть за умови такого майбутнього)
- Цілі компанії
- Стратегія
- Roadmap: ініціативи, релізи, особливості, великі задачі (epics), stories. Тобто, конкретний план дій по крокам.
КЕЙС Vimeo Record
- Візія компанії – відео найбільш потужний інструментом для виявлення людини.
- Ціль компанії – уможливити створення професійного відео для будь-кого
- Ціль для продуктів підприємств – стати єдиним корпоративним рішенням для відео в сфері підприємств
- Ціль продукту Vimeo Record – стати щоденним інструментом комунікації в корпоративному сегменті.
Навіщо це стартапу?
Функції роадмапу:
- Дають відповідь на питання «Як?» і «Чому?» ми розробляємо продукт.
- Як те, що ми робимо в проміжок часу допомагає нам втілити стратегію та наблизитися до візії.
- Роадмап показує історію.
- Це комунікаційний інструмент для інвесторів (пояснювати ваш прогрес), партнерів (пояснювати що саме робити та в які строки), користувачів (обіцяти що буде наступним), команді (правильно розподіляти задачі та йти до цілей).
Роадмап
- Утримує фокус (а не тонути у вирі ідей)
- Узгоджує цілей команди
- Показує загальну картину
- Пояснює історію
- Об’єднує різні сторони проекту
- Допомагає планувати ресурси
- Утримає мотивацію в команді
Як може виглядати?
- На основі функцій (хто над чим працює, АЛЕ не пояснює цінність та результат)
- Тематичний (командний, продуктовий, по різним видам бізнесу: для зросту, для дизайну)
- За цілями
Професійні поради
- Не існує 1 єдиного роадмапу для всіх
- Роадмап – живий організм, який еволюціонує разом з тим, як ви отримуєте інформацію з ринку, що говорять ваші клієнти
- Починайте з формулювання візії, яким бачите свій ідеальний продукт, а тільки після цього декомпонуйте та визначайте те, чого не вистачає
- Комунікуйте роадмап всім та регулярно
- Робіть роадмап легким та простим для пояснення
Максимальний термін планування – 6 місяців. Краще – на квартал. Інакше продукт може стати не актуальним.
«Як оцінювати ідеї і розставляти пріоритети у своєму роадмапі»
Розповідають Юлія Романенкова та Олексій Янчук, Senior Product Managers у компанії Railsware
З чого почати?
- Не нехтувати дослідженнями та аналізом
- Використовувати фреймворки
- Робити роадмап практичним
Фреймворк BRIDGeS від компанії Railsware – універсальний та прикладний
Як це працює: кейс Uber, якби вони використовували BRIDGeS
Опис проблеми
Виявити всі ключові суб’єкти (всі сторони, які так чи інакше відносяться до вашого продукту або на його впливають): водій, пасажир, компанія Uber. Обдумати проблеми, які ви можете вирішити. Впевніться, що проблеми реальні.
Опис проблеми:
- Benefits: Переваги *зелені картки
- Risks: потенційні ризики *жовті картки
- Issues: наявні проблеми *червоні картки
- Domain knowledge: те, що потрібно мати на увазі – особливі умови, додаткова інформація про суб’єкти чи контекст в цілому *фіолетові картки
- Goals: цілі, очікувані результати від майбутнього рішення *блакитні картки
Пріоритизація
Розставте пріоритети з різних точок зору та разом, як команда:
- MUST HAVE проект неможливий без цього
- SHOULD HAVE повинно бути в довгостроковій перспективі
- COULD HAVE недорогі налаштування
- WON’T HAVE повернемося до цього в кращі часи
Наприклад, пасажиру не пріоритет колір машини
Варіанти рішень
Наприклад: універсальний додаток для всіх, окремий для пасажирів та водіїв.
Epics: як розбити велику задачу на менші блоки та завдання
Mapping: на кожну проблему є якесь рішення та навпаки
Рішення – створення роадмапу всією командою. Всі картки розміщені в потрібному порядку. У вас є чіткий план дій
Декілька лайфхаків:
- Діджиталізуйте план втілення та регулярно його переглядайте
- До роадмапу має бути довіра у всіх. Це інструмент, який вас супроводжує на всьому шляху. Інвестуйте час в глибокий аналіз та розбивку
- Не вносьте зміни хаотично
«PRODUCT SCOPING»
Розповідає Наталія Заславська, Head of Wix POS в Ukraine Product Guild Lead
Стратегія виходить із дослідження користувачів. Далі формулюємо візію та стратегію. Без довгострокового бачення – неможливо. Починайте з потреби, яку задовольняє продукт. Чітко визначте наміри своїх користувачів. Намір користувача – це його очікування від продукту та очікувана поведінка.
Scoping & Phasing (аналітичне дослідження та поетапна реалізація)
- Менше – більше!
Зробіть мінімум, викиньте все непотрібне. Краще продукт класної якості, який буде відповідати конкретній потребі
- Не робіть здогадок. Ви маєте бути впевнені як саме користувачі будуть використовувати продукт, які конкретні функції вам потрібно буде додати в майбутньому
Scoping – це НЕ реалізація поганого, не функціонального продукту.
Scoping – це реалізація продукту, який вирішить конкретну проблему користувача, використовуючи найкращі практики дизайну та де є простір для поступових змін, базуючись на реальних відгуках користувачів.