23.05.2025
USF Product №2. Конспект лекції на тему design thinking

28 жовтня Український фонд стартапів провів онлайн лекцію освітнього курсу USF Product, яка присвячена Design Thinking. Спікерами виступали засновниця стартапу Zirity з віртуальної примірки окулярів Ірина Пульвас, яка має більше 15 років корпоративного досвіду і більше 5 років у сфері Design thinking, а також CEO компанії Savvy В'ячеслав Родницький.
Нижче наводимо ключові тези їх виступів у письмовому вигляді. Повний запис вебінару можна переглянути на каналі ютуб за цим посиланням.
[gallery size="large" columns="1" link="none" ids="15653"]
«Чому важлива емпатія та як відбирати гіпотезу»
Розповідає Ірина Пульвас, засновниця стартапу Zirity
Дизайн мислення – методологія, в якій немає обмежень у віці, у сфері діяльності і яка допомагає знайти відповіді на нелінійні питання. Секрет простий: є обмежений час на вирішення конкретних запитань, від загального прийти до головного. Я це називаю керованим креативом. Центром будь-якого процесу створення дизайну є потреби людини. Англійською це звучить як human centered approach. Тут є 2 сторони: з одного боку, це філософія, де за основу беруться потреби, точки болю користувача, аналіз, емпатія. А з іншого боку, це такий собі чек-ліст, який легко реалізувати. Взагалі це інтуїтивний процес, який дійсно схожий на магію, тому що дає класні результати. Design Thinking відноситься до agile підходів, тобто таких, які швидко реагуть на зміни у світі. Ця методологія бере початок у Стенфорді. Її засновниками вважаються спеціалісти компанії Ideo, які разом зі Стівом Джобсом винайшли мишку для комп’ютера. Пізніше кожен з університетів адаптував цю методологію та розбив її на 5, 6 або 7 етапів зі своїми роз’ясненнями. Але сам процес, його суть не змінюється. Але я б виділила таким чином:- 1 крок – емпатія
- 2 крок – фокусування
- 3 крок – генерація ідей
- 4 крок – прототипування
- 5 крок – тестування продукту
- Не задавати закриті питання
- Пам’ятати, що час на інтерв’ю обмежений
- Бути максимально відкритим, не створювати бар’єри, пояснити причину інтерв’ю
- Інтерв’ю – це діалог, а не список питань
- Менше говорити, а більше слухати
- Йти в глибину історії
- Пам’ятати, що люди брешуть = хочуть давати соціально прийнятні відповіді
- Що ми не знаємо? Що ми хочемо перевірити?
- Домовитися, що ми виділяємо на це певний час. Рекомендую не більше, ніж 2 дні.
- Визначити, хто в команді краще за всіх задає питання.Визначити, КОГО ми будемо опитувати. Хто найбільше зацікавлений в нашому продукті
- Провести інтерв’ю. Краще за все - живі.
- Обговорити результати (етап фокусування)
- Генерація ідей. Краще на цьому етапі запросити когось з маркетингу, з дизайну.