13.07.2021
USF Legal №2. Конспект лекції тему відносин з потенційними клієнтами, комплаєнсу і маркетингу стартапу

8 липня Український фонд стартапів провів другу онлайн лекцію із серії освітнього юридичного курсу на тему відносин з потенційними клієнтами, комплаєнсу і маркетингу стартапу. Спікерами виступали голова IT-практики AEQUO Микита Полатайко, партнер та співзасновник юридичної фірми AVITAR Євген Савельєв і IT юрист та співзасновник Bot & Partners Андрій Удовиченко. Андрій одночасно здійснював модерацію заходу.
Нижче наводимо ключові тези їх виступів у письмовому вигляді. Повний запис вебінару можна переглянути на каналі ютуб за цим посиланням.
[gallery size="large" columns="1" link="none" ids="15261"]
ПРАКТИЧНИЙ КЕЙС
Розповідає Микита Полатайко, голова IT-практики AEQUO.
B2B Ми будуємо сервіс, який дозволяє записуватися на прийом до лікаря. Наші основні клієнти – це госпіталі, до яких ми інтегруємо свою систему. Госпіталі плануються європейські та американські. Ми плануємо виступати як фронт і підключатися до різних внутрішніх систем типу медичних CRM, Hubspot, salesforce та подібих. Наразі ми думали про модель оплати із щомісячною підпискою за основний набір послуги.- Які нам контракти необхідні будуть для цих клієнтів?
- На що в них найбільше звернути увагу?
- Про що ми тут не подумали?
- Податки сильно залежать від юрисдикції. Але зазвичай ліцензія не впливає на оподаткування. Якщо є заборона на тиражування та доопрацювання, тоді ми не говоримо про роялті та withholding tax.
- Межі користування та обмеження
- Принцип «as is»: прописати, що програмне забезпечення не ідеальне, не позбавлене багів, але клієнт погоджується на нього і далі ми відповідаємо у рамках SLA.
- Не залишати нічого на розсуд суду. Прописати все завчасно.
ПРАКТИЧНИЙ КЕЙС
Розповідає Євген Савельєв, партнер та співзасновник юридичної фірми AVITAR.
Ми будуємо сервіс, який дозволяє отримати консультацію у лікаря. Наприклад, сайт психотерапевтів типу Better help. Наші основні клієнти – це пацієнти зі США та ЄС. Ми думали про модель оплати. Перш за все, я б подивився на користувачів цього сервісу – хто буде платити гроші? Яким чином і куди я хочу отримати гроші від цих людей? Яким чином бути взаємодіяти: віртуально, письмово, чи будуть залучені інші особи? Якщо це стартап, то часто немає юридичної особи, а лише фізична. Це накладає певні обмеження. Кінцевий споживач має отримати послугу в найлегший та найкоротший спосіб. Всі юридичні документи направлені на це. Час легко виміряти в грошах: недозароблених чи перевитрачених. Культурні особливості користувачів. Документи, на які будуть звертати увагу в Німеччині або Японії – різні. В Японії не куплять послуги від фізичної особи. В Європі важливіша репутація. Яким чином люблять проводити оплату? Більшість надають перевагу оплаті без карток. Отже, необхідні payment сервіси. В різних країнах вони свої. Треба втиснутися в межі, щоб уникнути податків і увесь цей ланцюжок продумати з юридичної точки зору. Далі продумати всі канали комунікації: усе записується, що я кажу, як я кажу. Що ти обіцяєш, як ти це доносиш. (приклад: Cyberpunk - довіра впала настільки, що навіть інвестори подали позов) Якщо ти маленький, не роби з себе великого. Говори лише правду. Розуміти які регуляції використовують платформи для реклами. Перед тим як запускати будь-яку рекламу, потрібно звіритися як працює Google, Facebook, Instagram і тд. Які вимоги до реклами, до збору даних, чи не порушуються якісь правила цієї соцмережі. Від самого початку треба вирішити питання: як і для чого ти збираєш персональні дані? Під час цієї реклами ти повинен повідомити кінцевому споживачу правила: яким чином ти будеш обробляти ці персональні дані. Майже ніхто не робить це правильно і виникає проблема з самого початку: ти назбирав неправомірно багато персональних даних через рекламу, налив багато трафіку = велика кількість некоректно оброблених персональних даних. Законодавство зараз розшароване: є законодавство монополій онлайн, а є законодавство держави. Спочатку ти стикаєшся з першим, а коли стаєш більшим – з другим. Перед запуском будь-якого B2С продукту треба розуміти де ти будеш рекламуватися: які канали залучення трафіку будеш використовувати, як вони регулюються? Підготуйся, як ти будеш захищати свій канал. Треба відслідковувати зміни умов на платформах, щоб не втратити гроші. Cоmpliance - відповідність певним регуляціям. Слідкуй яка регуляція впливає на твою онлайн-діяльність. Документи на сайт: потрібні, щоб обмежити вашу відповідальність та обов’язки по відношенню до кінцевого споживача. Якщо робити це шаблонно, не вдумуючись, то закрити компанію без залучення юриста буде неможливо. Момент, коли ти починаєш отримувати зворотній зв’язок від користувачів – маркер, що тобі потрібно займатися документами і один з найкращих способів зрозуміти на якому ти етапі. ЗАХИСТ ДАНИХ: які я дані збираю, навіщо, що я з ними роблю? На підставі цих даних складаються Data Protection Regulations. [gallery size="large" columns="1" link="none" ids="15265"]