Перейти до вмісту
Цей вебсайт не оптимізовано для альбомної орієнтації. Будь ласка, поверніть ваш пристрій.
25 Грудня, 2022

Результати дослідження від USF та Polish-Ukrainian Startup Bridge у партнерстві з GPW: Вплив війни на українську стартап-екосистему

Український фонд стартапів та Polish – Ukrainian Startup Bridge у партнерстві з Варшавською фондовою біржею (GPW) провели дослідження, присвячене впливу повномасштабного російського вторгнення на українську стартап-екосистему.

До участі в опитуванні були запрошені всі українські стартапи – навіть ті, хто припинив свою діяльність після 24 лютого 2022.

Окрім ключових цифр, у звіті розміщена інформація про потреби, виклики та можливості розвитку українських стартапів. А також історії команд, які, незважаючи на війну, вирішили розвивати та підтримувати Україну у цей складний час та в період відбудови після перемоги.

Ключові результати дослідження:

  • Початок повномасштабної війни суттєво загальмував розвиток ринку стартапів в Україні.
  • Найпопулярнішою формою ведення бізнесу для стартапів є товариство з обмеженою відповідальністю.
  • Стартапи функціонують переважно у містах з населенням понад 100 000 мешканців.
  • Більшість керівників стартапів оцінюють свою поточну ситуацію як погану. 12% опитаних компаній припинили свою діяльність після російського вторгнення.
  • Більшість стартапів працюють у глобальному контексті — як на українському ринку, так і за кордоном.
  • Безпосередніми причинами закриття компаній стали: зменшення обсягів реалізації продукції та послуг на українському ринку; неможливість виїзду за межі країни (необхідного для ведення бізнесу); втрата ресурсів для підтримання фінансової спроможності.
  • 65% стартапів в аналізованій вибірці не вдавались до скорочення працівників з 24 лютого. 35% компаній звільнили частину співробітників. Водночас, 48% опитаних компаній були змушені суттєво знизити рівень оплати праці.
  • З початком повномасштабної війни майже 40% стартапів не вживали жодних заходів, пов’язаних з пошуком фінансування для своєї діяльності. В третині випадків компанії намагалися залучити кошти, але безуспішно.
  • 61% респондентів не змінювали місцезнаходження головного офісу компанії після 24 лютого. Майже 1/3 підприємців була змушена релокуватися.
  • Окрім фінансових ресурсів, компетенції проєктних команд також мають вирішальне значення для розвитку стартапів. Ключовими прогалинами в них є: дефіцит у сфері продажів (44%), маркетингу та інвестиційного фінансування (по 33%).
  • Водночас, як працівники, так і власники українських стартапів оптимістично налаштовані щодо майбутніх змін в екосистемі. 75% респондентів вірить у зростання та розвиток своєї (та подібної) діяльності.

Завантажити звіт можна за посиланням: https://www.startupbridge.eu/report/

Інші новини