ЗМЕНШИМО ВУГЛЕЦЕВИЙ СЛІД РАЗОМ!

MHP Innovation Lab

конкурс відкритих інновацій від провідного агрохолдингу країни

З ВАС –

ПРОТОТИП, З

НАС – ПІЛОТ!

Зробіть свій внесок у збереження довкілля.

МХП трансформується у клієнтоорієнтовану, інноваційну компанію. Тому питання сталого розвитку для нас є надзвичайно важливим. У нас є амбітна ціль – стати вуглецево-нейтральним бізнесом до 2030 року. Ми оголошуємо конкурс “MHP Innovation lab: Декарбонізація”.  Разом з вами ми хочемо випробувати на базі МХП найінноваційніші рішення для мінімізації вуглецевого сліду.

НАПРЯМОК I

Відновлення родючості ґрунтів та «чисті» органічні добрива

СФЕРА 1

Технології відновлення родючості ґрунтів

Структурні зміни в сільському господарстві призвели до негативних наслідків:

  • За останнє сторіччя українські чорноземи втратили 50% основного родючого компоненту – гумусу.
  • Щороку через ерозію втрачається близько 300-600 мільйонів тонн ґрунту.
  • Підвищується закисленість та солонцюватість ґрунтів, через це урожайність сільськогосподарських культур зменшується на 15-20%.

Завдання: створити рішення та технології удобрення та обробки для відновлення родючості українських ґрунтів.

СФЕРА 2

Удосконалення органічних добрив після біогазового виробництва

МХП побудував унікальну та ефективну модель циркулярної економіки. В процесі діяльності підприємств групи МХП утворюються органічні відходи, які ми ефективно використовуємо для виробництва «зеленої» енергії на двох біогазових комплексах.

Але в Україні біогазові комплекси сприймаються виключно як енергетичні об’єкти, і зовсім незначна увага приділяється ще одному унікальному продукту їх діяльності – чистим органічним добривам.

За своєю суттю дигестат з біогазових установок МХП – це високоефективне органічне добриво, використання якого дозволяє збільшити врожайність та покращити структуру ґрунту.

Такі добрива виробляються у твердому та рідкому стані та є достатньо важкими, що збільшує витрати на їх транспортування та внесення.

Завдання: знайти рішення з удосконалення форми органічних добрив після біогазового виробництва, рішення для гранулювання, високоефективної сушки (зменшення вологості), зменшення норм внесення.

СФЕРА 3

Інноваційні методи внесення добрив та обробки землі з мінімальним механічним впливом на ґрунт та скороченням викидів парникових газів

Сільськогосподарські ґрунти стають джерелом значних викидів парникових газів від втрати органічного вуглецю, в тому числі в результаті органічного землеробства.

Завдання: запропонувати технології мінімального обробітку землі, використання інформаційних та телекомунікаційних технологій для скорочення викидів парникових газів.

НАПРЯМОК II

Декарбонізація виробничих процесів та Green СО₂

СФЕРА 4

Кріогенні технології заморозки та зберігання готової продукції

Кріогенні технології на основі «зеленого» СО2 забезпечують тривале зберігання продуктів харчування зі збереженням їх високих споживчих властивостей.

Це дозволяє вирішити питання зі зберіганням в промислових масштабах продуктів харчування, напівфабрикатів, м’яса, риби, овочів та  фруктів.

Завдання: знайти рішення для підвищення енерго- та ресурсоефективності процесів заморозки, зберігання та логістики готової продукції, і, відповідно, зменшення вуглецевого сліду від неї.

СФЕРА 5

В ристання «зеленого» СО2 в агронапрямку икористання «зеленого» СО2 в агронапрямку

СО2 – це основа якісного існування агронапрямку.

По-перше, підвищення рівня СО2 пришвидшує зростання рослин на 5-10%, покращує якість урожаю, збільшує розмір листя та їх товщину. У таких рослин, як томати, огірки, перець, підвищення врожайності досягається за рахунок того, що у них утворюється більша кількість плодів, які ростуть швидше.

По-друге, засвоєння СО2 рослинами є пропорційним темпам їх зростання. Якщо високорослі сільськогосподарські культури достатньо забезпечені мінеральним живленням, вологою, а також мають сприятливі умови для процесу фотосинтезу, то вони будуть поглинати дуже багато вуглекислого газу.

Наприклад, кукурудза здатна засвоїти в годину кожним квадратним дециметром свого листя 80-100 мг СО2.

Також СО2 можна ефективно використовувати під час зберігання зерна в елеваторах та силосуванні.

Завдання: запропонувати нові рішення із застосування «зеленого» СО2 в агронапрямку.

СФЕРА 6

Інноваційне ресурсозберігаюче та екологічне пакування

Нові технологічні рішення щодо виробництва тари з перероблених матеріалів дозволять вирішити цілий спектр економічних та екологічних питань. Зокрема, економії в результаті використання вторинної сировини, утилізації відходів, зменшення вуглецевого сліду та загального рівня забруднення.

Таким чином вирішується не менш важлива проблема для України – проблема вирубки лісів, адже більшість тари виробляється саме з деревини.

Завдання: знайти рішення, пов’язані із розробкою інноваційних та ресурсозберігаючих технологій виробництва тари з перероблених матеріалів.

ВИМОГИ ДО УЧАСТІ У КОНКУРСІ

  • Мати діюче рішення або прототип для одного з викликів, запропонованих до вирішення у рамках конкурсу

    1
  • Рішення повинно мати перевірений прототип (бути на етапі MVP)

    2
  • Рішення можна фізично протестувати на підприємствах МХП (виробництво, вирощування, логістика, тощо)

    3
  • Мати команду із 2 чи більше осіб

    4
  • Надіслати презентацію або демо рішення до 30 вересня

    5

Пам’ятайте, екотрансформація включає в себе свідоме та відповідальне використання природних ресурсів, підтримку біорізноманіття та збереження природного балансу.

Також розробка проєктів має проводитися в партнерстві та з повагою до прав місцевого населення.

У результаті конкурсу ми хочемо знайти рішення, які зможемо протестувати на базі МХП. А далі масштабувати на всю країну або планету разом з вами. Великі зміни починаються з маленьких дій. Реєструйтесь!

Важливо!
До участі не приймаються проєкти від продавців та дистриб’юторів рішень і послуг 3-х сторін.

ЖУРІ, МЕНТОРИ

Микола Такзей
Директор департаменту інновацій агрохолдингу МХП
Олександр Домбровський
Заступник голови правління МХП із зеленої трансформації та енергетичної політики
Андрій Булах
Заступник голови правління з організаційної ефективності та управління персоналом агрохолдингу МХП
Андрій Кислинський
Директор департаменту комунікацій агрохолдингу МХП
Олексій Решетняк
Директор департаменту інформаційних та діджитал технологій агрохолдингу МХП
Вікторія Капелюшна
Заступник голови правління, Фінансовий директор агрохолдингу МХП
Юрій Мельник
Перший заступник голови правління, Операційний директор агрохолдингу МХП
Максим Писарєв
Заступник голови правління з виробництва

ГРАФІК ПРОЄКТУ

  • 30 серпня

    Відкриття реєстрації

    Перший день прийому заявок на участь у конкурсі «MHP Innovation lab: Декарбонізація». Заявки приймаються рівно один місяць.

  • 15 вересня

    Kick Off: MHP Innovation lab: декарбонізація

    Офіційна он-лайн подія, на якій детально будуть роз’яснені напрямки конкурсу. Також будуть представлені існуючі рішення у рамках агроходингу МХП, які вже допомагають декарбонізувати виробничі процеси.

  • 20-23 вересня

    Освітній тиждень

    Серія освітніх он-лайн заходів спільно з Ukrainian Startup Fund для учасників конкурсу. Основною метою є підвищення рівня знань про підприємництво, про пошук фінансування для проєктів. Посилання на подію можна буде знайти на сторінці події у Facebook.

  • 30 вересня

    Завершення прийому заявок

    Закриття прийому заявок на конкурс «MHP Innovation lab: Декарбонізація». Після 30 вересня внесення нових заявок та змін у вже подані заявки буде неможливе.

  • 01-08 жовтня

    Проміжний відбір журі

    Всі прийняті заявки будуть розглянуті журі конкурсу та експертами. Організатори можуть зв’язатись з учасниками для уточнень та роз’яснень деталей проєктів.

  • 08 жовтня

    Проміжний відбір журі

    На сайті та на сторінці події у Facebook буде оголошено учасників фіналу конкурсу «MHP Innovation lab: Декарбонізація». Організатори індивідуально зв’язжуться з учасниками для запрошення на фінальний захід, де жюрі визначить переможців.

  • 19 жовтня

    Pitch Day. Вибір переможців

    Офіційна офф-лайн подія, на якій фіналісти будуть представляти свої проєкти на розсуд членів журі. Подію можна буде відвідати віртуально у мережі інтернет. Посилання на подію можна буде знайти на сторінці події у Facebook. Переможців буде оголошено на заході, а також результати конкурсу будуть оприлюднені на сайті конкурсу.

ПАРТНЕРИ

ЧАСТІ ЗАПИТАННЯ

  • Як правильно подати заявку?
    1. Натисніть «Подати заявку» або «Взяти участь». Ви будете переадресовані на сторінку партнера portal.usf.com.ua
    2. Після авторизації або реєстрації відкриється внутрішня сторінка веб-сайту.
    3. Зліва на списку натисніть «Програми партнерів».
    4. На сторінці оберіть програму MHP Innovation Lab: Декарбонізація та натисніть «Подати».
    5. Заповніть форму англійською або українською мовою.
    6. Перевірте заповненні дані та натисніть «Подати».

    От і все, Ваша заявка автоматично направлена на перевірку.

  • Чи можуть мою ідею просто безкоштовно використати?

    Досвід провідних компаній свідчить, що вибудування партнерств і довгострокових відносин з усіма гравцями ринку допомагають компаніям рухатися вперед та досягати своїх бізнес-цілей. Win-win стосунки надійніші та у перспективі приносять кращі результати, ніж обман і хвилинна вигода.

    МХП — відкрита компанія, яка вже не перший рік проводить відкриті конкурси та акселераційні програми для стартапів. Компанія трансформується і запрошує долучатися до цього процесу, якщо ви знаєте, чим можете бути корисні одне одному. МХП вірять, що саме через такі прозорі стосунки й побудову екосистеми можна розвиватися разом.

  • За якими критеріями обирається переможець?

    Рішення-переможець обирається за такими критеріями:

    1. Повна відповідність поданого рішення нашому запиту.
    2. Якість опрацювання ідеї: глибина дослідження, розрахунків, наявність прототипу або візуалізації.
    3. Легкість реалізації інновації з використанням чинної екосистеми та наявних ресурсів МХП.
    4. Комерційний потенціал рішення з урахуванням об’єму ринку та орієнтованою дохідністю.
    5. Можливість масштабування рішення для інших підприємств або навіть ринків.
  • Скільки може бути переможців?

    До фіналу дійдуть лише 5-10 учасників. Переможців може бути 1-3, їх визначає компетентне журі.

  • Які варіанти співпраці?

    Це варіант найбільше підійде підприємцям і стартапам, які шукають пілотний майданчик для тестування своїх продуктів. У цьому випадку переможець для МХП — постачальник унікального рішення, цікавого для компанії з точки зору вирішення бізнес-завдань. Права на рішення залишаються за учасником.

  • У мене є ідея, але нема MPV. Я можу взяти участь у конкурсі?

    Ні. В даному конкурсі ми розглядаємо рішення, які вже пройшли перші випробування на практиці. Або ж рішення, які мають прототип.