Перейти до вмісту
Цей вебсайт не оптимізовано для альбомної орієнтації. Будь ласка, поверніть ваш пристрій.
11 Серпня, 2021

Корпоративні інновації на практиці: кейс Checki & Аврора

Наприкінці минулого року Український фонд стартапів спільно з Європейською Бізнес Асоціацією започаткував нову ініціативу — “Корпоративні інновації”, яка має на меті сприяти впровадженню на підприємствах інноваційних розробок від українських стартапів. Ініціатива стала так бажаною платформою, яка допомагає бізнесу і стартапам знаходити одне одного. Механізм полягає в тому, що корпорації реєструються на сайті Фонду, де описують свої виклики й потім отримують пропозиції від стартапів, які можуть вирішити ці питання.

Сьогодні ми готові розказати про перші успіхи піонерів цієї ініціативи й саме тому започатковуємо нову рубрику, присвячену реальним кейсам вітчизняних стартапів: як завдяки впровадженню інновацій вони вирішують питання корпорацій.

Зустрічайте кейс мережі магазинів “Аврора і стартапу Checki.

Як все починалося

Аврора” — всеукраїнська мережа магазинів побутових дрібниць, яка нараховує 650 торговельних локацій. Як і кожен гравець рітейлу, такий бізнес дуже чутливий до настроїв клієнтів, з якими контактує кожного дня і в національному масштабі. «Кожна компанія позиціонує себе клієнтоорієнтованою, та маніфестів замало. Потрібні в першу чергу інструменти, які можуть допомогти реалізувати це на практиці. Однією з ключових локацій в будь-якому магазині все ще залишається каса, де перманентно відбувається спілкування клієнтів і персоналу. Ми повністю усвідомлюємо, що в таких місцях можуть і скоріше за все будуть виникати конфліктні ситуації, тому важливо тримати руку на пульсі та реагувати на такі речі. Важливо, щоб клієнт не тільки прийшов в гарному настрої, але й вийшов теж», — коментує команда підприємства виклики, які стояли перед ними.

Для вирішення цього та інших пов’язаних питань на базі мережі магазинів був створений власний R&D-підрозділ для пошуку та впровадження інновацій в бізнес. Одна з пріоритетних задач полягала в пошуку рішення, яке б дозволило автоматизувати збір та перевірку якості обслуговування. «Державна ініціатива створення Фонду була відома нам давно, та ми не приділяли цьому великої уваги, а даремно. З кінця минулого року ми почали цікавитися стартапами й спостерігати за Pitch Days, на яких знайшли одразу кількох потенційних партнерів серед стартаперів, розробки яких нас зацікавили. З того часу Фонд став для нас перевіреним джерелом корисної інформації», — розповідає представник R&D команди про їх історію знайомства з програмою корпоративних інновацій. «Ми вважаємо подібні заходи каталізатором розвитку українських бізнес-ідей».

Після отримання запиту від «Аврори» Фонд, ознайомившись із вимогами підприємства, проаналізував пропозиції від стартапів і рекомендував до співпраці команду Checki. «Я понад п’ять років займаюся контролем касових операцій, тому знайомий з багатьма клієнтами зі сфери HoReCa та рітейлу. Під час спілкування з ними час від часу чув про таємних покупців, які перевіряють якість обслуговування, але розумів, що такий спосіб дорогий і неефективний. Після тривалого пошуку альтернативи у відкритих джерелах виявилося, що підприємцю потрібно збирати справжній конструктор з різних сервісів, які розкидані по різним місцям. Це як мінімум нераціонально», — розповідає про історію виникнення стартапу Checki його CEO Олексій Ієвлєв. «Це стало поштовхом до реалізації сервісу, в якому бізнесу не потрібно витрачати час на складні і нескінченні речі, а саме прослуховувати діалоги з клієнтами. Я одразу ж долучився до спільноти, яка займається створенням відкритого дата-сету для перетворення голосу українською в текст. На той час в мережі просто не існувало подібних даних».

Результати не залишили себе довго чекати: вже невдовзі “Аврора” через Фонд вийшла на стартап і погодилася запустити пілот. «Спочатку я планував налагодити систему, працюючи з невеликими клієнтами, щоб в майбутньому було легше пітчити великим підприємствам. Та все склалося навпаки і набагато краще, ніж сподівався», — додав він.

Рішення

Стартап запропонував встановити мікрофони в кожній касовій зоні для збору голосової інформації. Далі вона перетворюється в текст і одразу ж після цього відбувається пошук ключових слів. Як результат, можна в автоматичному режимі прослідкувати за виконанням скрипту продажів та правильністю висловлювань. «Крім цього, ми також аналізуємо і співставляємо дані з чеків, щоб встановлювати закономірності. Це відбувається паралельно з конвертацією голосу в текст. Зараз ми знаходимося на стадії підключення обладнання. Все відбувається дуже динамічно і запит на подібні технології точно є», — коментує технічні деталі Олексій.

R&D департамент “Аврори” зустрів пропозицію амбітно і, незважаючи на технічні виклики і капіталоємність, вважає прийняте рішення стратегічно вигідним. «Ми вже давно відчули тренд та перспективність використання нейронних мереж і експертизи в роботі з голосовими потоками. Це майбутнє, яке вже наступило і чим швидше ми зможемо використати його на практиці – тим краще», — розповідають вони. «Найскладнішим питанням завжди залишався людський капітал, який здатен усе це реалізувати на практиці. Конкурентна перевага таких технологій навіть не обговорюється. Ми готові інвестувати в розвиток бізнесу».

Післямова

Бізнес завжди потребує нових рішень і оптимізацій існуючих. В той час стартапи часто вже мають потрібні рішення. «Запуск ініціативи з розвитку корпоративних інновацій спільно з Європейською Бізнес Асоціацією мав на меті зробити реальними саме такі кейси: пілотні проєкти між стартапами і корпораціями, які в результаті принесли взаємовигідні результати», — коментує співпрацю директор Українського фонду стартапів Павло Карташов. «Між бажанням та впровадженням реальних інновацій на практиці інколи може стояти банальна відсутність інформації у корпорацій про наявні інструменти у стартапів, та ми сприятимемо ліквідації цієї прогалини. З нетерпінням будемо чекати наступних героїв нашої рубрики».

Інші новини