Перейти до вмісту
Цей вебсайт не оптимізовано для альбомної орієнтації. Будь ласка, поверніть ваш пристрій.
5 Серпня, 2021

Історія успіху: Legal Nodes

If you would like to read an article in English you may do so at this link

Рубрика “Історія успіху” присвячена історіям команд, які у свій час отримали грант від Українського фонду стартапів і тепер розказують про свої успіхи та чого вдалося досягти. Спільний проєкт Фонду разом з Tech Ukraine. Дякуємо партнерам за допомогу в підготовці!

Розповідає Маргарита Сівакова, співзасновниця та СEO українського стартапу Legal Nodes.

Розкажіть про свій стартап для тих, хто чує про нього вперше

Legal Nodes — це інноваційна платформа, на якій компанії можуть підключити віртуального юриста по підписці. Стартап робить це можливим через упаковку юридичних послуг у зрозумілі продукти, які можна замовити та підключити онлайн, разово або на якийсь період часу. Всі продукти надаються юридичними партнерами Legal Nodes, які працюють за заздалегідь структурованими фреймворками та проходять кілька рівнів відбору, перш ніж отримати можливість супроводжувати клієнтів на Legal Nodes.

Платформа розробляється в першу чергу для швидкозростаючих технологічних компаній, щоб допомогти їм безшовно та легко аутсорсити юридичні завдання, не наймаючи штатного юриста. Для юристів платформа надає можливість продавати свої послуги онлайн та отримувати за це стабільну оплату кожен місяць. При цьому юрист працює сам на себе і може коригувати кількість годин, яку він готовий виділити на роботу на платформі. Також Legal Nodes надає персональне робоче місце, звісно, в онлайн форматі.

Місія Legal Nodes — запропонувати альтернативні способи надання юридичних послуг та адаптувати їх до нових реалій. 

Ми прагнемо забезпечити швидку та прозору юридичну підтримку за фіксованими цінами через модель підписок, тим самим допомагаючи таким же стартапам, як і ми самі. Для клієнтів це прибирає “непрозору” за їх словами погодинну оплату, а юристам допомагає досягти work-life balance. Пандемія Covid-19 привернула увагу до неефективності юридичного ринку в частині роботи з клієнтами і показала, що вести роботу можна онлайн, з дому, і якість послуг від цього не постраждає.

Якою була історію виникнення стартапа? Звідки взялася така ідея?

Ідея створення Legal Nodes вперше виникла кілька років тому, коли ми разом з Нестором працювали у юридичній фірмі та супроводжували міжнародні технологічні компанії і стартапи. На одному з лігалтек хакатонів ми зустріли Максима Малюка, на той момент — Senior Software Developer, який приєднався до команди як технічний кофаундер (CTO). Зараз Максим відповідає за технологічну частину роботи платформи Legal Nodes. Цікавий факт: Максим має юридичну освіту та працював юристом у минулому.

Спочатку Legal Nodes запустився як юридичний маркетплейс, який з’єднував клієнтів та юристів на платформі. Таким чином команда вирішувала проблему пошуку та підбору юристів. Але незабаром з’ясувалося, що без юридичного бекграунду клієнтам було складно зрозуміти якого роду юридична допомога їм необхідна. Також з’ясувалося, що ключова проблема полягає зовсім не у пошуку підходящого юриста, а у непрозорому ціноутворенні, неефективній комунікації та, як наслідок, втрати часу на юридичну рутину, що можна було б витратити на зростання бізнесу.

Тому, відкинувши гіпотезу матчмейкінга як неробочу, 10 місяців тому ми запустили новий тест — підписку на юридичні послуги — згідно з якою клієнт платить фіксовану суму кожен місяць та завжди може розраховувати на певний пакет юридичних послуг. Перші 10 компаній купили підписку всього за тиждень після старту продажів.

Чому обрали саме таку назву?

“Нода” з англ. – це вузол. Цей термін активно використовується для опису принципів роботи децентралізованих систем, в яких ноди взаємодіють між собою по заздалегідь визначених системою правилах, тим самим підтримуючи функціонування системи в цілому. Ми перенесли цей концепт на юридичний ринок, де бізнес, якому потрібна юридична підтримка, може зайти на нашу платформу, і підключити віртуального юриста (“юридичну ноду”), який працюватиме над задачами клієнта відповідно до правил нашої системи. Такий підхід робить модель роботи Legal Nodes стійкішою в порівнянні з класичними юридичними компаніями, в яких, зазвичай, все тримається на партнерах, а для клієнтів – є доступнішою, так як на ціноутворення не впливає “ієрархічність” роботи юридичного провайдера.   

Минулого року ви отримали грант від УФС. Що змінилося з того часу? Розкажіть про успіхи команди

Ми успішно протестували модель підписки на юридичні послуги і зараз у компанії більше 60 компаній на борту. Наразі для юристів платформа надає можливість продавати свої послуги онлайн та отримувати за це фіксовану оплату кожен місяць. При цьому юрист працює сам на себе та може коригувати кількість годин, яку він готовий виділити на роботу на платформі. Також Legal Nodes надає персональне робоче місце, звісно, в онлайн форматі.

Що стосується клієнтів, Legal Nodes запустили новий продукт – клієнтський портал, на якому можна відстежити статус виконання завдань та відслідковувати коли “потрібно переключитись на юридичні задачки”, оскільки часто саме від надання клієнтом певної інформації залежить швидкість надання кінцевих послуг. 

Команда Legal Nodes виросла вдвічі, в той час як дохід виріс на 900%. 

Чи плануєте масштабуватися? Які ринки розглядаєте для експансії?

Мета Legal Nodes надалі — запустити повномасштабну платформу, на якій компанії зможуть з легкістю оформлювати собі підписку на віртуального юриста без найму додаткових співробітників у штат. Для цього ми плануємо розширити мережу юридичних партнерів у сфері комерційного та корпоративного права, а також у сфері захисту персональних даних.

Команда також планує вихід на ринок Великобританії де підтримується тренд продуктивізації юридичних послуг на законодавчому рівні.

Для втілення задуманого, Legal Nodes підняли pre-seed round у розмірі $300,000. Інвестиційний раунд очолив ангельський синдикат LIFT99 та включав у себе інвестиції від ряду інвесторів з Pipedrive і Printify, включаючи Ragnar Sass, Artis Kehris, Martin Henk і Maarika Truu. Серед видатних інвесторів, які також приєдналися до раунду, —  фонд Hype Ventures шведського інвестора Mathias Eklöf, який раніше вже підтримав стартап своєю ангельською інвестицією, засновник британського стартапу TaxScouts Mart Abramov та колишній COO і глава відділу зростання компанії Fuzu, Edward Vaisberg. До раунду також приєднався Inspirium Laboratories — фонд, заснований партнерами з Sigma Software і стартапу Datrics, який раніше пройшов Y Combinator.

Як вам працювалося і працюється з Фондом?

Цінність, яку дає стартапам Фонд – це не лише грантові кошти, які нашому стартапу дуже допомогли протестувати ряд гіпотез на ранній стадії. Крім гранту, Фонд дає доступ до надзвичайно живої і активної спільноти таких же засновників стартапів, як і ми самі. Для нас це було безцінним на етапі інтерв’ювання потенційних клієнтів, щоб визначити той формат продукту, який їм потрібен. Також, Фонд – це постійні можливості у вигляді нових акселераційних програм, нових контактів з венчурного ринку та ін. Тому наш зворотній зв’язок щодо роботи з Фондом однозначно позитивний!  

Поради тим, хто тільки починає або мріє почати свій стартап

Найперше – це запастись терпінням. І змиритись з тим, що перші 1-2 роки буде висока турбулентність, так як прийдеться тестувати дуже багато гіпотез, і робити це дуже інтенсивно (щоб не сталось так, що робоча гіпотеза ще не знайдена, а гроші вже закінчились). Друга порада – це правильні люди поряд. У кожного із ваших співзасновників повинно бути розуміння того, що стартап – це робота в умовах постійної невизначеності. Тому в такому форматі підприємництва потрібно буде навчитись працювати в високоінтенсивному (і від цього – стресовому) режимі. І третє – це аналіз ринку. Дуже важливо провести його до того, як почнете писати першу строку коду. Інакше є ризик закодити продукт, який в кінцевому результаті нікому не буде потрібен. Протестуйте все по максимуму на no-code рішеннях до того, як почнете наймати перших розробників! 

Інші новини