Перейти до вмісту
Цей вебсайт не оптимізовано для альбомної орієнтації. Будь ласка, поверніть ваш пристрій.
19 Листопада, 2021

Історія успіху: Fiway

If you would like to read an article in English you may do so at this link

Рубрика “Історія успіху” присвячена історіям команд, які у свій час отримали грант від Українського фонду стартапів і тепер розказують про свої успіхи та чого вдалося досягти. Спільний проєкт Фонду разом з Tech Ukraine і Polish-Ukrainian Startup Bridge. Дякуємо партнерам за допомогу в підготовці!

Розповідає Ріта Погибко, співзасновниця стартапу Fiway.

Почнемо знайомство з вашої історії. Розкажіть про неї коротко, будь ласка.

Мене звати Рита, і я є співзасновницею Fiway. Після закінчення університету я зрозуміла, що мені подобається спілкуватися з людьми і я люблю та розумію технології. Куди ж тоді йти працювати? Правильно, в кол-центр технічної підтримки. Сталося так, що це був 3GStar. Так визначився вектор мого подальшого розвитку – Інтернет-технології. У компанії я швидко йшла по кар’єрним сходам, а пізніше прийшла до власників компанії з власною ідеєю стартапу. Так я стала директоркою Fiway.

Розкажіть про свій стартап для тих, хто чує про нього вперше.

Fiway — це стартап з інтернет-технологій. Ми спеціалізуємося на тому, щоб наші клієнти могли отримати доступ до Інтернету в будь-якій точці світу. Ми використовуємо наші розробки для виробництва пристроїв, які приймають і підсилюють сигнал від базових станцій мобільних операторів і забезпечують стабільну швидкісну точку доступу Wi-Fi, де просто неможливо підключити кабельний Інтернет.

Основна сфера застосування – забезпечення інтернетом у транспорті (міжміському та міському), на заходах, а також на водних об’єктах (яхти, кораблі), а також інтеграція додаткових систем моніторингу.

Як ви придумали назву для свого стартапу?

У нас була ціла таблиця можливих назв. Вона навіть ще десь зберіглася. Нам було потрібно щось пов’язане з «Wi-Fi» і щось пов’язане з транспортом, дорогою. Так і обрали.

Які були ваші найбільші побоювання, коли ви тільки починали?

Не скажу, що ми чогось боялися. У нас були прагнення, страху не було. Ми хотіли робити, ми хотіли прагнути, ми хотіли творити і ставати кращими.

Що вирізняє Fiway з-поміж конкурентів?

Конкурентами можна вважати компанії Icomera, Incarnet, Wfboard, WaveWF, Peplink. Однак на їхньому тлі ми маємо сукупність переваг, зокрема:

Підтримка до 8 sim-карт, радіус дії 40 км (у конкурентів це 35 км, 20 км, 25 км, 30 км, 30 км), можливість працювати в складних умовах (на кшталт водойм), у нас найвища пропускна здатність – до 1Гб/сек (у конкурентів 300Мб/с, 150Мб/с, 300Мб/с, 150Мб/с, 1Гб/с відповідно), але при цьому нам вдалося запропонувати своїм клієнтам найнижчу ціну на продукт – 500 €.

Що було однією з ваших найбільших невдач, і чому ви навчилися з цього досвіду?

Раніше у нас була ідея розробки хот-спота, де люди повинні були платити за користування Інтернетом. Це новий спосіб монетизації. Але, як показала практика, цей спосіб виявився незатребуваним. Однак, ми витратили більше 2 місяців на розробку, тестування і т. д. Було жаль часу та зусиль. Але ми винесли з цього урок, і, зрештою, робити помилки набагато краще, ніж взагалі нічого не робити. Тепер ми знаємо, як це робити.  Тож зараз ми набагато краще вміємо перевіряти наші ідеї. Це дало нам поштовх до розвитку стабільності та валідації наших ідей, не програючи при цьому в інноваціях. Думаю, що ця майстерність вже принесла нам чимало локальних перемог.

Ви вже монетизуєте своє рішення? Як саме?

Так. Це 30% прибутку від продажу кожного комплекту обладнання і 70% — підписка на послуги його технічної підтримки.

З якими компаніями зараз працює Fiway?

Зараз ми співпрацюємо з великою кількістю різних компаній. Найбільшими зараз є Uber, Альфа-Банк, Flix-bass. Ми також співпрацюємо з Національною поліцією, щоб встановити там наше обладнання. І наша гордість – нещодавно в першій частині Укрзалізниці запустили наш Інтернет!

Чи плануєте масштабуватися? Які ринки розглядаєте для розширення?

Так, ми якраз знаходимося в процесі виходу на нові ринки. Найближчим часом очікуємо виходу на польський ринок. Далі у планах ринки Італії та Іспанії. У нас вже є чітка стратегія і бачення перспектив та ситуації.

Ви брали участь у менторській програмі польсько-українського проекту Startup Bridge та конференції Kyiv Tech Hub, а також отримували фінансування від Українського фонду стартапів. Що змінилося з тих пір?

Насправді, я думаю, багато чого змінилося. Ми змінилися: стали кращими, сильнішими, вищими. Ми змогли зайняти величезну частку українського ринку, найняти нових співробітників, провести потужну маркетингову кампанію, тепер про нас знають багато людей. Також завдяки грантовим програмам, ми побудували автоматизовану виробничу лінію. Все це дозволило нам неймовірно швидко рости і досягати дуже крутих результатів.

Грантові програми дозволили нам готуватися до виходу на європейський ринок. Це дуже важливий крок у нашому розвитку до статусу глобального стартапу. І дуже скоро ми подолаємо цей бар’єр і в найкоротші терміни зможемо вийти на рівень європейського стартапу.

Як ви оцінюєте співпрацю з Українським фондом стартапів та польсько-українським проектом Startup Bridge?

Перш за все, я хотів би подякувати Українському стартап-фонду та проекту Startup Bridge за можливість участі та співпраці. Ми раді, що є можливість отримати прискорений розвиток і таку потужну підтримку на нашому шляху.

Можу сказати, що система працює і має дуже круті функції та досвід. Не тільки для нас, а й для багатьох інших компаній-початківців.

Бюрократії багато, але якщо все зробити правильно, її легко подолати. Ми розуміємо, навіщо це потрібно, і виконуємо всі вимоги, але не кажучи, що все має легко пролізти відразу. Освоєння гранту, в принципі, непроста справа, але представники організацій постійно з нами на зв’язку, і це дійсно дуже допомагає нам у роботі.

Можу сказати, що система працює і має дуже круті функції та досвід. Не тільки для нас, а й для багатьох інших компаній-початківців.

Що буде далі з Fiway?

Зараз ми знаходимося в стадії швидкого зростання. Ми створюємо автоматичну виробничу лінію, яка буде випускати до 1000 комплектів обладнання на місяць. Це дає нам можливість швидко зайняти нові ніші. Загалом, перш за все, наступний етап – вийти на європейський ринок та закріпитися там.

Чи є у вас якісь поради для фаундерів, які вперше створюють стартап?

Я б порадила спочатку зробити ставку на команду. Найцінніший актив будь-якого стартапу – його команда. Чим вищий досвід усіх членів команди, чим більше вони об’єднані навколо спільної ідеї, тим вище шанс на успіх, тим вище ви можете піднятися.

Не менш важливо вірити в успіх. Я завжди вірила в успіх свого стартапу та хлопців. Я завжди вірила, що ми зробимо світ кращим. Зараз у нас багато задоволених клієнтів і ми точно знаємо, що на правильному шляху. Раджу кожному знайти щось, над чим варто працювати і розвиватися, і слідувати своїм цілям.

Інші новини