Skip to content
This website is not optimized for landscape orientation. Please rotate your device.
May 20, 2021

Історія успіху: ChoiZY

Рубрика “Історія успіху” присвячена історіям команд, які у свій час отримали грант від Українського фонду стартапів і тепер розказують про свої успіхи та чого вдалося досягти.

If you would like to read an article in English you may do so via this link

Розповідає Олександр Павленко, співзасновник і CEO ChoiZY.

Розкажіть про свій стартап для тих, хто чує про нього вперше

ChoiZY – це освітній профорієнтаційний стартап. Наша мета – допомогти із вибором професії. Школярам, що лише визначаються з напрямом навчання в університеті, студентам, що шукають першу роботу та, вже працюючій молоді, що зробила помилку та хоче змінити фах. У 2019 році ми запустили онлайн-платформу для українського ринку, а цього березня вийшли на англомовні країни з додатком на базі штучного інтелекту.

Якою була історію виникнення стартапа? Звідки взялася така ідея?

Ідея стартапу не з’явилась нізвідки. В 2014 році ми створили освітню компанію IBS Education, що спочатку проводила освітні студентські проєкти, а згодом почала працювати і в сфері профорієнтації школярів. За 5 років діяльності ми провели 20 профорієнтаційних таборів у різних містах України, курси та конференцію. І в один момент ми зрозуміли, що треба щось змінювати. Постійне підвищення якості таборів вело до збільшення ціни, а отже зменшувало кількість учасників. Ми же прагнули вирішувати проблему профорієнтації більш масштабно. Тому шлях був один – в онлайн. І ми не просто перевели свій проєкт в онлайн, а саме створили новий продукт, під новим брендом, тим самим започаткувавши стартап ChoiZY в 2019 році.

Чому обрали саме таку назву?

Коли ми вирішили запускати стартап, то назви він ще не мав. Враховуючи, що це повинна була на той час бути веб-платформа, то ми просто казали на нього “платформа”. Згодом, після пропрацьованих ідеї, фінансових прогнозів, підбору перших членів команди, ми вирішили сфосуватись на назві. Всі прийшли з підготованими варіантами, але після декількох годин брейншторму народилось десь 5 версій і серед них була і ChoiZY. Вона нам припала відразу найбільше, бо у профорієнтації вибір (choice) – це найголовніше. А літери Z та Y в кінці позначають покоління, які є нашою основною цільовою аудиторією.

Минулого року ви отримали грант від УФС. Що змінилося з того часу? Розкажіть про успіхи команди

Так, отриманий грант дав нам чудовий поштовх, щоб завершити роботу над додатком. Завдяки цим коштам ми змогли впровадити у наш продукт штучний інтелект. Після проходження грантової програми ми змогли пройти відбір до американського ALTS Capital Accelerator, що знаходиться у Бостоні. Також ми були відзначені у різноманітних рейтингах від delo.ua, MC Today, Фокус та Ukraine Innovations. Окрім цього ми стали півфіналістами конкурсу IT Arena та фіналістами конкурсів стартапів Startup Touch та Zima Magazine. Але найголовніше для нас не це. Перше, я дуже радий, що навколо вирішення проблеми профорієнтації об’єдналась команда однодумців, працювати з якою одне задоволення. А друге, це тисячі задоволених користувачів, які змогли зробити правильний та дуже важливий вибір завдяки нашим продуктам.

Чи плануєте масштабуватися? Які ринки розглядаєте для експансії?

Після виходу нашого додатку у березні, він зараз доступний для скачування у всьому світі. Але наразі наш основний фокус це Великобританія та країни Європи з високим рівнем володіння англійською мовою. Це пояснюється тим, що наш додаток є виключно англомовним. Нашому штучному інтелекту потрібно спочатку навчитись на одній мові, а далі вже можна підключати й інші. Також в наших планах до кінця цього року вийти на ринок Сполучених Штатів Америки.

Як вам працювалося і працюється з Фондом?

Грант – це чудова можливість для стартапу зробити перші важливі кроки. Залучені на початку діяльності гроші від фонду дають змогу максимум запустити MVP та протестувати декілька гіпотез. Грант – це крок уперед та змога дістатись до перших ангельських інвестицій. Чудово, що в Україні була реалізована така ініціатива. Це суттєвий поштовх для вже існуючих стартапів та чіткий сигнал для майбутніх фаундерів.

Поради тим, хто тільки починає або мріє почати свій стартап

Головна порада – не боятись з одного боку, але тверезо оцінювати свої сили з іншого. Найважливіше, що майбутні фаундери повинні знати про стартап, що це робота. Дуже важка робота. Зовсім неоплачувана робота на перших етапах. Та з абсолютно непередбачуваним результатом. Якщо ви до цього готові, то ласкаво просимо в наш цікавий та шалений світ стартапів.

other news