Грант USF

Безповоротна фінансова допомога українським стартапам, ефект якої вже відчули більше 100 проєктів

Мета програми

Грантова програма Українського фонду стартапів (USF) створена з метою фінансової підтримки українських стартапів у формі грантів. USF надає фінансування українським стартапам на pre-seed та seed стадіях в розмірі 25 000 та 50 000 доларів відповідно без участі в капіталі.

Стартап має можливість отримати до 75 000 доларів на розвиток та поточну діяльність, а також до 10 000 доларів на проходження акселераційної програми в міжнародних та українських акселераторах.

Цілі програми

USF має чітке уповноваження забезпечити фінансування стартапів на ранніх стадіях. Грантова програма Фонду покликана сприяти створенню та зростанню технологічних стартапів на ранній стадії розвитку в Україні з метою підвищення їх глобальної конкурентоспроможності. Надаючи капітал для стартапів на ранніх етапах, Фонд прагне сприяти зусиллям з фінансування та просування цих стартапів, а також розвивати українську технологічну стартап-екосистему.

Про Грантову програму Українського Фонду Стартапів

Ми підтримуємо стартапи, які спрямовують свою діяльність в наступних індустріях:

AR/VR
Штучний інтелект (AI)
Big Data
Охорона здоров'я
Блокчейн
Освітні технології
Спосіб життя
Медіа та реклама
Безпека
Енергетика та екологія
eGovernment
Роздрібна торгівля
Промисловість
Fintech/Legaltech
Агротехнології

Процедура отримання Гранту

  • Реєстрація та подання Заявки на грант

    1
  • Внутрішній комплаєнс Заявки

    2
  • Експертне оцінювання

    3
  • Пітч та оцінювання Конкурсною Комісією

    4
  • Затвердження Наглядовою радою

    5
  • Укладення договору про надання Гранту

    6

Корисна інформація

Бюджет​ ​та​ ​фінансування

Грантова програма Фонду покриває всю суму витрат, передбачених затвердженим Фондом кошторисі. Суму грантового фінансування переказуємо траншами на окремий банківський рахунок, відкритий для цілей виконання Договору про надання Гранту.

Як правильно спланувати бюджетування та скласти кошторис?

  • Ознайомитись з Положенням про Грантову програму Фонду;
  • Вивчити вимоги та обмеження до окремих статей витрат;
  • Спланувати та обговорити кожну зі статей витрат з членами команди;
  • Переглянути цінові пропозиції;
  • Перевірити наявність оформлених трудових відносин з членами команди;
  • Підготувати необхідні документи.

Податкові питання

Важливо: Сума податків, що підлягають сплаті, напряму залежать від обраної Стартапом форми реєстрації суб’єкта господарювання:
ТОВ сплачує податки за обраною ним системою оподаткування (загальна або спрощена) – податок на прибуток товариства або єдиний податок.

Фондом із ФОПу утримується із загальної суми Гранту податок на доходи фізичних осіб (18%) + військовий збір (1,5%).
ФОП при виплаті доходів найманим працівникам, у вигляді заробітної плати, сплачує податок на доходи фізичних осіб (18%) + військовий збір (1,5%).
Таким чином, штатний працівник отримує на 19,5% менше від суми, закладеної у кошторисі і це потрібно враховувати.

В статті витрат «Інші нарахування на заробітну плату» має також включатись Єдиний соціальний внесок в розмірі 22% від суми нарахованої заробітної плати.

Загальні питання

  • Як отримати фінансування?

    На сайті Українського фонду стартапів натисніть кнопку “Грант” та зареєструйтесь на веб-порталі, за посиланням: https://portal.usf.com.ua/.

    Уважно прочитайте та прийміть всі Положення, Умови користування веб-порталом та Політики. Після цього – заповнюйте відведені поля заявки на веб-порталі.

    Будь-ласка, подавайте заявки тільки через наш офіційний веб-портал і не надсилайте інформацію на електронну пошту чи соціальні мережі Фонду. Такі заявки не будуть розглядатися.

  • Які проекти ви підтримуєте?

    Ми підтримуємо Стартапи, які здійснюють свою діяльність у будь-яких сферах, окрім тих, які прямо заборонені законодавством України.

  • Кому ви надаєте фінансову підтримку?

    Ми надаємо підтримку виключно українському бізнесу, а саме проектам на ранніх стадіях розвитку (pre-seed and seed). Водночас заклади вищої освіти та наукові установи можуть взяти участь у конкурсі як співвиконавці.

  • Чи важливо бути зареєстрованим в Україні?

    Так, стартап повинен бути зареєстрований у встановленому законом порядку у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

  • Як представник бізнесу може знайти оптимальні Стартапи для подальшої комунікації та співпраці з ними?

    Наша ініціатива спільно з EBA допоможе Вам у цьому. Для кращого розуміння проблем та пошуку рішень саме для Вашого бізнесу, заповніть форму Заявки на сайті Фонду в розділі “Корпоративні інновації”.

Заявка на Грант від USF

  • Які терміни подачі заявок?

    Термін подачі заявок на Грант не встановлений. Ми приймаємо Заявки на постійній основі.

  • Чи може фізична особа подати заявку на Грант?

    Фізичні особи не можуть бути заявниками. Стартап повинен бути зареєстрованим суб’єктом господарювання: ФОП чи ТОВ. Заявка подається уповноваженою особою від Стартапу, з подальшим накладенням кваліфікованого електронного підпису (КЕП).

  • Як Фонд перевірятиме мене, як суб'єкта господарювання?

    Під час укладення договору, Вами мають бути надані наступні документи:

    • довідку про відкриття окремого банківського рахунку, призначеного для обліку коштів гранту;
    • довідку з Єдиного реєстру підприємств, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство;
    • довідку про відсутність заборгованості зі сплати податків, зборів, платежів;
    • інформаційну довідку з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення щодо уповноваженої особи Стартапу;
    • довідку про те, що уповноважена особа Стартапу не була засуджена за злочини, вчинені з корисливих мотивів, а також про відсутність судимостей, які не зняті або не погашені в установленому законом порядку;
    • документи, що підтверджують повноваження щодо підписання договору керівником або уповноваженою особою юридичної особи, якщо Стартапом є юридична особа.
  • Скільки заявок може подати один Стартап?

    Стартап подає одну заявку на один вид гранту: seed або pre-seed. У випадку відхилення Вашої заявки, Ви можете подати її повторно, але не більше 3 разів на рік. 

  • Чи можу я подати заявку, якщо у мене немає команди?

    Так, але у такому випадку, якщо Ви плануєте залучити членів команди, додайте, будь ласка, технічне завдання для ключових позицій Стартапу.

  • Чи встановлені у вас вимоги до Заявки?

    Інструкції заповнення Заявки містяться у формі для Заявки та  Положенні про Грантову програму.

    Заявка заповнюється виключно українською мовою уповноваженою особою Стартапу. Відомості, що надаються у Заявці мають бути достовірними, актуальними та не можуть порушувати будь-яких вимог законодавства України та Положення.

  • Чи можна заповнити заявку англійською мовою?

    Ні. Заявка заповнюється ВИКЛЮЧНО українською мовою, за винятком лише поля з анотацією, яке слід заповнити як українською, так і англійською мовою.

  • Яка різниця між pitch deck та демонстраційним демо/відео про стартап?

    Pitch deck – це графічна презентація Стартапу, яка буде використовуватись на Пітчі, а демонстраційне відео про стартап – це відео-демонстрація вашого Стартапу за участі не менше половини засновників Стартапу та тривалістю не менше 8 хвилин.

  • Що означає lean canvas?

    Це методика моделі стартапу, що використовується під час заповнення Стартапом Заявки.

    Опис за допомогою lean canvas включає в себе такі категорії: проблема, наявні альтернативи та її рішення, ключові метрики, структура надходжень та витрат, унікальна цінність пропозиції та неринкова конкурентна перевага, шлях до споживача, сегменти споживачів, а також опис ідеального споживача.

  • Чи потрібно мені заповнити всю інформацію по кожному з розділів?

    Усі поля, що позначені зірочкою (*), є обов’язковими до заповнення. Всі інші поля ми рекомендуємо також заповнити, хоча це не є обов’язково.

  • Чи потрібно мені заповнити всю інформацію за один сеанс?

    Не обов’язково, Ви можете зберегти інформацію у будь-який момент під час процедури подання заявки та продовжити заповнювати пізніше. При заповненні кожного розділу не забувайте регулярно зберігати дані, щоб не втратити інформацію.

  • Чи можу я переглянути заявку перед подачею?

    Після натискання на кнопку Надіслати заявку, Ви зможете переглянути останню інформацію про заявку перед остаточним поданням. Якщо Ви хочете змінити будь-яку інформацію, відображену на сторінці попереднього перегляду програм, ви можете зробити це повернувшись до попередньої сторінки.

    Після подання заявки, Ви зможете переглянути її, але не змінити.

Фінансування

Процедура конкурсного відбору

  • Скільки часу триває розгляд заявки?

    Ми намагаємось опрацьовувати заявки по мірі їх надходження. Зазвичай, розгляд триває в межах 2-3 місяців, але це залежить від кількості заявок та рівня навантаженості експертів.

  • Як відбувається процес відбору заявки?

    Ви можете спостерігати за результатами проходження відбору та статусом Вашої Заявки у своєму особистому кабінеті на Вебпорталі.

    Етапами відбору заявок на Грант є:
    1. Реєстрація на Вебпорталі;
    2. Заповнення та подання заявки;
    3. Внутрішній комплаєнс (перевірка заявки вимогам Положення);
    4. Оцінка Експертами;
    5. Пітч та оцінка Конкурсною комісією;
    6. Прийняття рішення про грантову підтримку Наглядовою Радою;
    7. Підписання Договору про фінансування.

  • Як проводиться Pitch Day в умовах карантинних обмежень?

    Захід відбувається онлайн, дистанційно, за допомогою сервісу для проведення відеоконференцій – Zoom. Для всіх бажаючих долучитись до перегляду Пітчу, захід також транслюється через YouTube.

  • Ви підписуєте договір про нерозголошення? Як я можу знати, що моя ідея не буде вкраденою?

    Ми поважаємо Ваші ідеї та інтелектуальну власність, а також вживаємо усіх можливих заходів для їхнього захисту. Ми дотримуємось затвердженої Політики поводження з даними, а також Умов користування Веб-порталом, з якими Ви мали нагоду ознайомитись. Окрім цього, ми підписуємо ряд необхідних документів з умовами про конфіденційність з Експертами, членами Конкурсної комісії та працівниками Фонду.

  • Як проходить оцінювання заявки?

    Оцінка кожної поданої заявки здійснюється у кілька етапів.

    Спочатку її перевіряють на відповідність Положенням та Умовам, далі відбувається оцінювання незалежними експертами, які є професіоналами саме у тій сфері, з якою працює Стартап. 

    За наслідками оцінки експертами, Стартап може бути допущений до Пітчу – презентацією перед Конкурсною комісією. 

    Конкурсна комісія оцінює Стартап та надає свої рекомендації Наглядовій Раді Фонду. Саме Наглядова Рада Фонду приймає остаточне рішення про фінансування Вашого Стартапу.

  • Чому наша заявка не була прийнята?

    Ми не надаємо окремих відгуків, чому ми не обрали саме Вашу заявку для фінансування. Основною причиною, чому заявка може бути відхилена – її невідповідність вимогам Положення та наявність достатньої кількості кращих до відбору заявок.

    Разом з тим, впродовж всього етапу оцінювання Вашої заявки ми будемо надавати зворотній зв’язок щодо стадій проходження Вашого Стартапу. 

Інші питання