Success story: SPOKK

July 1, 2021

If you would like to read an article in English you may do so at this link

Рубрика “Історія успіху” присвячена історіям команд, які у свій час отримали грант від Українського фонду стартапів і тепер розказують про свої успіхи та чого вдалося досягти. Спільний проєкт Фонду разом з Tech Ukraine і Polish-Ukrainian Startup Bridge. Дякуємо партнерам за допомогу в підготовці!

Розповідає Олександра Гладишевська, співзасновниця та СEO SPOKK.

SPOKK – це мобільний додаток, який має на меті спростити способи взаємодії міленіалів зі страховими компаніями: від вибору продуктів, андеррайтингу (процес аналізу запропонованих до страхування ризиків), котирування (визначення ставки премії) та придбання до послуг і скарг.

Спершу не могли б ви коротко розповісти нам свою особисту історію?

Я закінчила Київський Університет “Східний світ” за спеціальністю “японська мова“. Але реальний світ був жорстоким: як виявилося, в Україні немає попиту на таких професіоналів. Тож, після численних невдалих спроб знайти роботу, пов’язану з японською мовою, я вирішила зайнятися хоч чимось, пов’язаним з міжнародним бізнесом. Так я потрапила у страхову галузь. Я обійняла посаду керівниці міжнародного департаменту перестрахування у якості страхового брокера. Це було дійсно захоплююче (якщо ви можете собі уявити, що щось у страхуванні може бути захоплюючим): я познайомилася з професіоналами високого рівня з найбільших компаній галузі з усього світу. Я зрозуміла, як управління ризиками працює з міжнародної точки зору, і отримала свій перший корпоративний досвід. Через 2 роки я отримала пропозицію роботи в українській філії American International Group (AIG). Мій досвід роботи в AIG відкрив для мене низку страхових проблем, з якими стикаються клієнти та відмову братися за них навіть від великих страхових корпорацій. Це була одна з причин, через яку я покинула AIG у 2016 році і створила свій перший бізнес – страхову брокерську компанію з продажу сучасних видів страхування. Ця компанія все ще працює і покриває попит на кібер-страхування та страхування для ІТ-компаній. Нарешті, у 2018 році ми спільно з партнерами вирішили побудувати щось абсолютно нове у галузі страхування та зосередитись на вирішенні проблем кінцевих користувачів. Так народився SPOKK.

Розкажіть про свій стартап для тих, хто чує про нього вперше. Як ваш стартап змінює галузь, в якій ви працюєте, на краще?

SPOKK – це повністю цифрова платформа страхування для купівлі, скарг та управління страховими полісами та “страхування в смартфоні” з доступними продуктами мікрострахування та повним спектром послуг онлайн.

Користувачі можуть отримати компенсацію просто та швидко: подати скаргу у декілька кліків, технологія аналізує надану інформацію та надсилає відшкодування безпосередньо на платіжну картку клієнта. Хоча більшість insurtech стартапів зосереджуються на спрощеній доставці продуктів та вдосконаленні каналів розподілу, ми розуміємо, що страхові клієнти купують не просто сам поліс, а “обіцянку” страхової компанії підтримати клієнта в критичній ситуації. Іншими словами, клієнти купують вигоди, які можуть трапитися в майбутньому.

Чому обрали саме таку назву для свого стартапу?

Слово SPOKK не має прихованого значення. Ми шукали щось просте, можливо, трохи смішне, і слово, яке можна використовувати як дієслово. Ми сподіваємось, що одного разу люди скажуть “я спокую свого собаку” або “я спокую свій будинок” замість “я купив страховий поліс”.

Які були ваші найбільші страхи, коли ви починали?

Страхів не було. Якщо у вас є побоювання щодо запуску стартапу, краще взагалі не починати це все. Так само, як астронавти не переймаються через страх покинути Землю, вони думають про космос. Від початку ми вірили в нашу ідею, нашу необхідність присутності на ринку і весь час ми пам’ятаємо хто наші клієнти, не забуваємо їх потреби та проблеми.

Що покриває страховка домашніх тварин?

Наш поліс страхування домашніх тварин охоплює нещасні випадки, які можуть трапитися з котами та собаками, такі як отруєння, автомобільні аварії, незаконні дії третіх осіб, падіння з висоти, травми, що відбулися під час прогулянки з домашніми тваринами тощо. Ми виплачуємо фіксовану суму у разі нещасного випадку . Це означає, що якщо ваш пес з’їв щось погане під час прогулянки, то ви отримаєте відшкодування у розмірі 3000 грн, незалежно від того, скільки ви витратили у ветеринарній клініці.

Що робить SPOKK унікальним? Що вирізняє SPOKK серед конкурентів?

На відміну від більшості наших конкурентів, ми надаємо 360 сервіс: на єдиній платформі клієнти тепер можуть купувати доступні продукти мікрострахування, керувати полісами, подавати скарги та отримувати відшкодування. І всі ці процеси забезпечуються повністю онлайн, без папірців та необхідності телефонувати чи відвідувати офіс страхової компанії.

Ви вже монетизуєте своє рішення? Яким чином?

Ми запустили нашу платформу 1 березня, і вже отримуємо прибуток: продали понад 130 полісів і навіть виплатили кілька страхових випадків.

Яка ваша найбільша невдача, чому ви навчилися завдяки цьому досвіду?

Найбільшим нашим випробуванням було створення правильної команди зі 100% відданих людей, які вірять у наше бачення та ідею. Протягом останніх двох років ми кілька разів реорганізовували свою команду, деякі люди залишали SPOKK, деякі нові члени приєднувалися до нас. Це була довга подорож, але врешті-решт ми створили команду високих професіоналів із досвідом у різних галузях: пере/страхування, маркетинг, бізнес-стратегія, програмне забезпечення та PR.

Жінка – засновниця та керівниця стартапу – все ще рідкість. Які найпоширеніші перешкоди на шляху досягнення успіху стоять перед жінками?

Основні перешкоди – це стереотипи та традиціоналізм. Дівчина повинна бути «доброю матір’ю, талановитою вчителькою, турботливою лікаркою, люблячою дружиною». Але ви майже ніколи не почуєте, щоб хтось казав доньці: “Коли ти виростеш, ти станеш найкращою начальницею”. Як я бачу на прикладі жінок у сфері страхування: більшість з них займають високі посади в страхових компаніях “не завдяки, а всупереч”. На власному досвіді роботи у фінтех-спільноті я можу сказати, що тут ситуація дещо краща, ніж у традиційних страхових компаніях. Можливо, причиною цього є те, що індустрія  страхування набагато молодша, і більшість учасників цієї спільноти виросли з різними соціальними наративами.

Ви плануєте масштабуватися? Які ринки розглядаєте для експансії?

Ми маємо наміри масштабуватися як у горизонтальному, так і у вертикальному напрямку: ми збираємося додати більше продуктів мікрострахування, щоб наші клієнти мали змогу покривати ширший спектр щоденних ризиків. Крім того, ми готуємо нашу платформу, щоб запустити простий пілотний проект у США, для того щоб зробити реальний тест на попит та створити ранній трекшн на цьому ринку.

Минулого року ви брали участь у діяльності польсько-українського Startup Bridge та отримали грант від Українського фонду стартапів. Що змінилося з тих пір?

З цього моменту ми перейшли до наступного етапу. Ми закінчили альфа та бета-тести, отримали трекшн та почали отримувати прибуток. Крім того, ми розширили нашу команду спеціалістами з PR, SMM та програмного забезпечення. Грант від USF став одним з головних рушіїв нашого зростання та розвитку на місцевому ринку.

Як вам співпрацювати з Українським фондом стартапів та польсько-українським проектом Startup Bridge?

Ми справді бачимо цінність роботи з USF та досвід роботи з PUSB. Чесно кажучи, після позитивного рішення Наглядової ради USF, ми готували себе до сильної бюрократії, а не до доброзичливої ​​позиції, яку ви часто можете побачити в громадських організаціях. Але ми були приємно здивовані відданим, прихильним спілкуванням та партнерством з USF. Сподіваюся, це ставлення також пошириться на всі інші державні відомства, які працюють з підприємцями в нашій країні.

Маєте поради для жінок-засновниць стартапів, які лише починають свій шлях?

Дорогі пані та майбутні бізнес-леді, ніколи не соромтесь. Займіть своє чільне місце. Навчіться говорити “ні” об’єктивізації і говорити “так” всім можливостям, не сумніваючись у собі. Ти справді достатньо хороша і навіть краща.